Huize Spoorloos***

In het mooie Velp noord ligt aan de Rozenhagelaan het beschaafde studentenhuis Huize Spoorloos. Met een bezetting van 4 leden en een reünist is Huize Spoorloos een van de rustigste huizen van alle verenigingshuizen. Het huisbier is Kordaat, want de Lidl is dichtbij.

Huize Spoorloos beschikt over een prachtige tuin met een daadwerkelijke villa voor onze jongste huisgenoten, Baco en Schnapps. Elke zomer verschijnt er ook op magische wijze een zwembad in de tuin met een mooie barbecue ernaast, waar de beste speklapjes, hamburgers en worstjes worden gebraden door onze huischef, en tevens huispapa, Rens.

De afgelopen tijd hebben we veel opgeknapt aan het huis. Nieuw meubilair gesponsord door Dons bv., de achtertuin helemaal opgeknapt en alles netjes gesnoeid. Zo nu en dan is er een huisparasiet te vinden in het washok, wat een perfecte slaapkamer is voor noodgevallen.

Elk jaar organiseren we ook een kerstdiner, zowel met als zonder dates. We kiezen een thema voor onze kookkunsten en kiezen ook allemaal een gang om te koken. De gerechten die op tafel komen te staan zijn altijd van de hoogste kwaliteit, evenals de wijnkeuzes die worden gemaakt.

Sinds een jaar of twee hebben we het een traditie gemaakt elke Oud&Nieuw oliebollen te bakken in de achtertuin. De buren zijn ook altijd welkom voor een kopje koffie of een glas wijn en helpen ook nog eens herrinneren wanneer het afval aan de straat moet.

De woonkamer van het huis wordt regelmatig gebruikt als vergaderruimte voor het bestuur en de biervoorraad is oneindig. Het is dan ook wel zo dat het altijd bestuursleden van Quercus in het huis hebben gewoond, dus alle reünisten van de vereniging weten Huize Spoorloos te vinden.

Kom gezellig een keertje langs voor een biertje, en als je een keertje een slaapplaats zoekt is ons washok altijd vrij!

Huislogo_Benthe_Spoorloos_goed.jpg
Huize Spoorloos