Nautisch Cercle Amerigo Vespucci

Amerigo Vespucci

Men kan de leden herkennen aan hun blauwe blokjesbloezen die met trots worden gedragen tot er geen draad meer van over is en waarmee de leden de hele wereld bereizen. De activiteiten van Amerigo als Cercle bestaan edoch niet alleen uit zeilen -daaruit bestond tenslotte het leven van de Legende ook niet alleen- ook ondernemen zij verre reizen in de wildernis en de blokjesbloezen zijn ook te vinden bij een genoegzaam vuur en een kamp onder de sterren onder het genot van een bitter naar keuze.

Als rots in de branding en veilige haven staat het behouden huijs “De Bruine Villa” altijd met open armen klaar voor vermoeide, uitgeputte scheepsratten om hen een aangename verpozing te bieden in haar ruim alvorens zij zich weer op het volgende avontuur storten.

De vrienden van het Cercle Amerigo Verspucci zijn trotse Eikels die zich met man en macht inzetten voor de vereniging teneinde Quercus de juiste koers te laten varen.

Amerigo Vespucci (9 maart 1454 – 22 februari 1512) was een Italiaans ontdekkingsreiziger die in Spaanse en Portugese dienst delen van het continent Amerika verkende. Op een door de Duitse cartograaf Martin Waldseemüller getekende kaart, verscheen in 1507 voor het eerst de naam “Amerika” als benaming van het door Amerigo beschreven werelddeel. Vanaf 1538 werd de term “Amerika” door de Nederlandse kaarttekenaar Mercator gebruikt voor het hele Amerikaanse continent.

vespucci.jpg

WhatsApp_Image_2022-11-12_at_21.08.59.jpeg