Reünistenvereniging

WhatsApp_Image_2022-04-23_at_9.43.44_PM.jpeg
Reünistenvereniging S.V Quercus

Opgericht d.d. 28 april 2006 door Frank Willemen, Mathijs Buddingh en Annemieke op ’t Hof. Tijdens de Koninginnedag van dat jaar waren de eerste leden een voltrokken feit!

De Reünistenvereniging Quercus (in kort RvQ) kent zijn oorsprong in tijden van zwaar weer voor Studentenvereniging Quercus, waarbij er voor de oudgediende dermate zorg was voor het voortbestaan dat een vangnet nodig leek. De RvQ fungeert als vangnet voor alle Quercianen en alles Quercus, mochten barre tijden het einde lijken te betekenen van de Sv.

Het jaar 2006 bleek echter op meerdere vlakken een succesvol jaar te worden. Want hoewel Quercus in de zomer van dat jaar een dieptepunt bereikte in haar bestaan, werd de kennismakingsweek een onverwacht succes. Quercus had het in dat jaar voor elkaar gekregen Larenstein ervan te overtuigen dat een 5-daagse kennismakingsweek – met een vol educatief, sportief en recreatief programma – een absoluut noodzakelijk ingredient is voor een succesvolle week, zowel voor de hogeschool als voor de studentenverenigingen. Een overwinning voor Quercus. Het enthousiasme van deze overwinning werkte aanstekelijk en werd succesvol overgebracht op even zo enthousiaste sjaars. De KMW van 2006 werd het jaar van ‘G-A-Y-B-A-R’ en ‘G-R-A-T-I-S-F-U-S-T-A-U-B’ in grote letters, op de achterpanten van sjaarshirts van het Quercus kampterrein in de soos. Het was het jaar van ‘sms Bornia-UIT’ naar de 06 van de voorzitter van Arboricultura. Kennelijk was het weer ‘Quercus-AAN!

De RvQ zet zich in om leden van de Sv ook na hun studententijd verbonden te houden met hetgeen waar zij zich met trots jaren voor hebben ingezet. Jaarlijks organiseert de RvQ meerdere sociëteitsavonden waarbij leden van de Sv en de RvQ elkaar onder het genot van een drankje kunnen ontmoeten. De eerste vrijdag van de maand zijn menig reünisten nog te vinden in een glimmend pandje in een steegje aan de Rijnstraat.

Huidige bezetting;

Voorzitter – Niek Zwiep