Tappers Gilde Bestuur

Het was de zomer van 1987, toen studentenvereniging Quercus een nieuw pand betrok:

Sociëteit “De Drie Haringen”. Met het betrekken van deze nieuwe sociëteit is ook het tappersgilde opgericht.

Het tappersgilde heeft als voornaamste taak, de gasten te voorzien van een drankje en muziek op de avonden dat de sociëteit geopend is. Daarnaast zijn ze verantwoordelijk voor het schoonmaken van de sociëteit na een gezellige avond (en geloof het of niet, dat is erg gezellig, ware het alleen al vanwege de hulp van andere leden en het naborrelen). Tappen staat voor een avond gezelligheid en veel lol vanaf de andere kant van de bar.

Een groot deel van de leden staat als tapper ingeschreven. Voor hen wordt door het tappersgilde jaarlijks ook een aantal activiteiten georganiseerd. Zo is er ieder jaar de bierweek. Het Tappers Gilde Bestuur (TGB) wordt gewisseld in de Bierweek, een jaarlijks terugkerende week waarin allerlei verschillende biertjes worden geserveerd. Daarnaast worden in die week ook diverse biermaaltijden geserveerd. De Bierweek vindt plaats in november.

Ook wordt er ieder jaar voor de actieve tappers het Tappersuitje georganiseerd. Dit uitje gaat altijd naar een plek in Nederland, België, Luxemburg of Duitsland waar iets met bier gedaan wordt. Denk aan een tapperij, een brouwerij of een boerderij waar hop geteeld wordt. Met wat busjes, tenten en niet te vergeten het bier, rijden we aan op een gezellig weekend vol activiteiten. Dit weekend is elk jaar een groot succes!

Het TGB zorgt dat er iedere avond tappers in de sociëteit aanwezig zijn, dat er voldoende dranken en spijzen zijn en dat een aantal activiteiten, zoals de bierweek, Koninginnedag en Oud & Nieuw goed geregeld worden.

Naast deze zaken verzorgt het TGB ook maandelijks op de 1e woensdag van de maand borrels op Larenstein of Helicon. Deze borrels zijn bedoeld voor studenten en personeel om gezellig informeel wat met elkaar te drinken.

Wil jíj ook een keer tappen in de sociëteit? Maak een afspraak met de inroosteraar van het TGB, en die zorgt ervoor dat je instructies krijgt en dat je binnenkort achter de bar kan komen te staan.

Leden van het TGB

Tapperscoördinator: Niek Bogerman