Bierweekcommissie

Informatie voor de Bierweek 2023 komt binnenkort op de site!

Bierweek 2017 De Boerderij

Zondag 19 maart t/m vrijdag 24 maart.

Het moment waar elke terechte Eikel het hele jaar hartstochtelijk naar uit heeft gekeken is aangebroken. De Quercus Bierweek gaat van start.

Het kookteam van de Bierweekcommisie heeft op miraculeus smakelijke wijze een halve kip voor iedereen bereidt. Alles wordt opgegeten, zelfs sommige botten. Dit is een groot compliment voor het kook-team, en dan moet het nagerecht nog komen. Alle eikels zijn er klaar voor. Na dit krachtvoer kan iedereen zich naar de bar begeven om het bier rijkelijk naar binnen te harken. Tenslotte is maandag de rustdag, dus iedereen gaat voor goud.

De dinsdag: het drukst bezochte en beruchtste evenement van de week: de Bierbikkel. Eikels en externe worden uitgedaagd om een onnozel grote hoeveelheid speciaal bier in anderhalf uur naar binnen te gieten, en het daarna ook nog eens anderhalf uur binnen te houden. Voor de uitverkorenen die deze uitdaging weten te voltooien zal er een wettelijk erkende oorkonde aanwezig zijn, maar nog belangrijker: eeuwige roem!

Op woensdag vindt er een top2000 quiz plaats van zeldzaam hoge kwaliteit. Nog nooit is er iemand in dit land, en zelfs niet op deze aarde erin geslaagd om zo’n diverse, gezellige, feestelijke en bovenal uiterst doordachte pub quiz in elkaar te zetten dan Dhr. van der Loo dit elk jaar weer doet. Er wordt gedronken, gezongen, gedanst en veel gelachen. Elke aanwezige van deze avond komt achter feiten en weetjes waar ze anders nooit van af zouden weten en kunnen hier hun hele leven nog dankbaar gebruik van maken.

Donderdagavond. De avond van de biercantus. Bij uitstek de meest studentikoze gebeurtenis die mensen in hun hele leven gaan meemaken. Deze avond staat in het teken van luidkeels gezang en bekers kantelen in zeer grote hoeveelheden. Alle aanwezige zullen zich nog jaren lang de camembert-adt en dalton-adtjes herinneren.

De reünisten avond op vrijdag is de avond om in gesprek te komen met de afgestudeerden van de vereniging. Tevens is dit de afsluitingsavond van de Bierweek waar we met z’n alle voor de laatste keer de bekers achterover slaan.

Aanmelden voor de bierweek kan uitstluitend via de mail: bierweek2017@gmaill.com (inmiddels gesloten)

Betalingen worden afgelost bij aankomst in de sociëteit.

Met vriendelijke groet,

De Bierweek commissie 2017

Voorzitter: Dorinda Posthuma

Jesse Koene
Ben Blondeel Timmerman
Ellen Kemkes
Jeroen Sluis
Constant van Dishoeck
Kas van den Berg
Marloes M.
Rob Zaaijer
Sebastiaan Spek

Bierweek 2016 Pirates of the carribean

De bierweek is onderhand een begrip geworden, niet alleen binnen onze vereniging Quercus, maar ook bij andere verenigingen. Nou is dat niet zo gek, want de bierweek is elk jaar weer een groot succes. De bierweek bestaande uit de biermaaltijd (zondag), de bierbikkel (dinsdag), de top 2000 (woensdag), de biercantus (donderdag) en de reünistenavond (vrijdag), is een week met in de hoofdrol het vloeibare goud van onze vereniging.

De Bierweek Commissie 2016

Voorzitter: Jesse Koene

Dorinda Posthuma
Ben Blondeel Timmerman
Ties Klaver
Maartje Stottelaar
Renske ter Haar
Sebastiaan Spek
Kas van den Berg
Klaas de Jong
Christina Freese
Rens Verdonschot
Ellen Kemkes

Bierweek 2015   St. Patrick’s Day

Beste studenten,

Opgelet, de legendarische Quercus bierweek gaat binnenkort van start. De bierweek 2015 staat geheel in het teken van St. Patrick’s Day. Irish beer en een echte pub kunnen hierbij dan ook zeker niet ontbreken. Als je deze bierweek bijwoont proef je de sfeer van The United Kingdom  en haar specialiteiten. De volgende keer als je een pub binnenloopt denk je terug aan de fantastische bierweek 2015. Het wordt gegarandeerd een succes.

Zondag 15 maart,  zal de bierweek starten met een biermaaltijd. Een aantal koks bereiden een geweldig diner voor. Zoals het woord, biermaaltijd, al zegt zullen er enkele speciaal bieren in de gerechten verwerkt worden. Op deze avond bent u de gast en zult u dit ook merken.

Later op de avond staat het altijd leuke shotjesspel op het programma.

Maandag 16 maart, is de sociëteit gesloten en zullen er geen activiteiten plaats vinden.

Dinsdag 17 maart, vindt de bierbikkel plaats. Deze avond onderscheiden de mannen zich van de mietjes! Er wordt getest of je in een half uur acht speciaal bieren kunt drinken en binnenhouden. Als de deelnemer aderhalf uur na het drinken van de bieren geen braakverschijnselen heeft vertoond, krijgt hij of zij de titel bierbikkelmeester of bierbikkelmeesteres. De activiteit kan als gevaarlijk worden beschouwd, So don’t try this at home.

Woensdag 18 maart,wordt de sociëteit omgetoverd totv het top 2000 café. Deze avond is er de mogelijkheid verzoeknummers aan te vragen bij ‘mister top 2000 himself’, vervolgens zal hij een selectie van de meest aangevraagde liedjes ten gehore brengen. Het beloofd een swingende avond te worden.

Donderdag 19 maart,zal de biercanthus plaats vinden.

Een heuse Canthusleider verzorgd deze avond een spetterend programma. Tijdens de Canthus worden er in groepen liederen gezongen en een respectievelijke hoeveelheid bier gesoupeerd. Wordt er door de canthus leider of mede bewakers een fout bespeurd, wordt dit streng maar ludiek bestraft. De goede daden zullen ook hun gevolgen hebben. Wie durft…..

Vrijdag 20 maart, is de reünistenavond. Iedereen is welkom. Het wordt een gezellig random avondje bierbrinken met verschillenden bieren.

De inschrijflijsten voor de bierweek hangen vanaf heden op de Quercuspaal.

Ook is het mogelijk u in te schrijven via onderstaand mailadres.

Betalingen worden afgehandeld bij binnenkomst op de kroeg.

pr.quercus@gmail.com

Met vriendelijke groet,