Lustrumcommissie

Lustrumcommissie 2022-2024

Men zegt dat er 7 wonderen op de aarde hebben plaatsgevonden, maar bijna 70 jaar geleden op 27 Oktober 1954 is daarentegen nog een 8e wonder dat heeft plaatsgevonden: de oprichting van Studentenvereniging Quercus.

Om dit wonder te vieren wordt er elk jaar een diesfeest georganiseerd, dit vindt dan plaats in onze geliefde en befaamde Sociëteit ‘De Drie Haringen’ gelegen in een steegje aan de Rijnstraat.

Eén keer in de 5 jaar pakken we groots uit met een lustrum. Tijdens het lustrum zal er in overvloed bier geschonken en gedronken worden en gaan we er met zijn allen een gigantisch mooi feest van maken.

In 2024 is het zover! Dan vieren wij onze 70e verjaardag. Het beloofd een fenomenaal feest te worden waar nog jaren over nagepraat wordt.

Wij hebben er in ieder geval al heel veel zin in!

Namens uw 14e lustrum commissie:

Voorzitter: Arwin Neerhof

Vicevoorzitter: Gerco schutten

Jelte Mooij

Jolein Steenbergen

Lana Roubroeks

Niels Arts

Pepijn Buijink

Pepijn van Loon

Rens Callaars

Risella Van Breemen

Zoe Barth

Tom van de Loo

Benthe Braakman

Bloeme Schulte

Feie Zijlstra

Fleur van de Spelde

Florine Hubrecht

Lustrumcommissie 2019

2019, Het jaar dat Sv. Quercus haar 65e verjaring viert. Een belangrijk feest dat natuurlijk niemand mag missen! Dit feest, plus wellicht diverse activiteiten, in het lustrum(school)jaar worden georganiseerd door de lustrumcommissie. Een commissie die enkel bestaat in de jaren rondom het lustrum van de vereniging.

Voor mensen die over een lustrum wellicht in de wandelgangen ooit gehoord heeft, echter de betekenis van een lustrum hen ontbreekt, volgt hier een korte uitleg;

Elk jaar wordt er rond de verjaring van de vereniging een Dies georganiseerd. Hierbij viert men de verjaring van de vereniging.

Eens in de vijf jaar wordt dit echter het Lustrum genoemd. In het geval van het dertiende lustrum betekent dit, voor de snelle rekenaar, het 65 jarig bestaan van Sv. Quercus. Iets wat een Briljant feestje beloofd te worden.

Lustrumcommissie 13e lustrum:

Inge Wallerbos