Quod Spinas

Jaarclub Quod Spinas, oftewel jaarclub Zonder Ruggengraat, is de jaarclub van lichting 2019. Onze club bestaat uit 12 gemengde leden met allemaal andere studies en interesses. In ons eerste jaar waren wij de twaalf actiefste leden binnen onze lichting, waardoor wij dan ook meerdere dagen in de week in Arnhem te vinden waren. Elke donderdag werd de Sociëteit en de Korenmarkt uitgespeeld en rolden wij rond een uur of vijf ‘s ochtends richting onze bedden. Naast feesten werden er ook etentjes en vergaderingen gehouden. Toegeven aan onze drukke schema’s en vermoeidheid deden we niet. Eigenlijk wilden wij gewoon het beste uit onze studententijd halen. Dit resulteerde er ook in dat de meesten van ons nu deel uitmaken van commissies of disputen.

Ons kenmerk is vrijwel alleen te zien op een vrijdag; dan gaat iedereen brak in zijn/haar jc-trui naar school na weer een veel te korte nacht. Daarnaast was onze befaamde bierbingo, die jaarlijks werd gespeeld tijdens de KMT, ook een groot succes.

Inmiddels zijn wij meer dan drie jaar verder en zijn wij (helaas) wat minder vaak op de kroeg te vinden. Dit komt doordat sommige van ons over een paar maanden beginnen met afstuderen, er stages worden gelopen in het buitenland en leden in het hoge noorden of verre oosten zijn gaan wonen. Gelukkig hebben wij het nog steeds erg gezellig met elkaar als wij elkaar weer zien en vergeten dan, als vanouds, weer even onze ruggengraten.

“Het is gemakkelijk flexibel te zijn als je geen ruggengraat hebt.” ​​​​​​​

Quod_Spinas1.jpg
Quod_Spinas4.jpg