Huize Donder

Huize donder ****

Behoorlijk handig zo’n dispuutshuis. In en om Huize Donder is de donderdag de mooiste dag van de week. Dan verzamelen de leden der dispuut Blixen zich in het huis of, met mooi weer, in de tuin. Alvorens zij zich laat op de avond naar de sociëteit begeven, wordt op Huize Donder met elkaar gegeten. Wij zijn dol op de donderdag! Vreetfestijenen en de wijn vloeit rijkelijk. In de sociëteit kan de avond dan wel nog eens uit de hand lopen, want naar bier na wijn… Maakt het feest nog beter!

In de Jacobastraat 28 te Velp stond tot september 2013 dit prachtige oude huis leeg. C.A.A.J. van Leijsen, D. de Jong en M.S. Kors grepen hun kans. Als eerste bewoners betrokken zij dit huis. De tuin was één grote wildernis van bramen. En bramen. Mocht u in de buurt zijn, neem eens een kijkje. Deze tuin is namelijk veranderd in een keurig tuintje met een strak gazon, kruidentuin, bloemenperk en een minder geslaagde moestuin, vanwege de plaag aan slakken (handige tips ter bestrijding ontvangen wij gaarne).

Aan de achterzijde van de tuin bevindt zich de poort naar het landgoed van Bruine Villa (huis van N.C. Amerigo Verspucci). Deze allervriendelijkste buren hebben ons vaak de helpende hand geboden, over de buren niets dan goed.

Kortom, genieten hier bij Huize Donder!

Huidige bewoners van Huize Donder

J. Steenbergen