Huize De Natte Voeg**

Huize de Natte Voeg**

In het epicentrum van alle studentenhuizen ligt het meest prestigieuze Quercus huis van de vereniging, genaamd: ‘Huize De Natte Voeg’. Dit huis kent haar oorsprong net voor de tweede wereldoorlog. Het huis werd, door haar onopvallende kelder, tijdens de tweede wereldoorlog gezien als HET onderduikadres gezien. Rond het jaar 1970 heeft een brand een groot deel van het huis in as gelegd en is de historische waarde verloren gegaan. Meneer B. van Opstal heeft gezorgd voor de wederopbouw van het pand en tot aan zijn dood in 2013 met veel plezier in dit huis gewoond. Na een periode van drie jaar, en enige verpaupering, heeft het huis aan de Annastraat weer een nieuw leven gekregen.

Het huis is één van de nieuwste Quercus huizen en is de thuisbasis van Herendispuut Ellips. Het is daarom ook een dispuutshuis. Een huis waar alleen leden van Herendispuut Ellips mogen wonen. Een wekelijkse activiteit is het gezamenlijk eten op de donderdag met de disputerende, waarna zij afreizen naar onze geliefde Sociëteit ‘De Drie Haringen’ te Arnhem.

Huize De Natte Voeg staat voor vernieuwing en feest. Met haar fantastische woonkamer is er geen huis wat tegen haar op kan boxen. Geen activiteit die hier niet plaats kan vinden. Van Foute Vrijdagmiddag Fitnessborrel tot een heus tropisch zwemoord inclusief zand en palmbomen, niets is te gek. In dit huis wordt louter speciaal bier, wijn, Jupiler, en jezusklappers gedronken. Vegetariërs verwijzen wij door naar de buren en veganisten komen de straat niet in.

Oohja, studeren hoort er ook nog bij. Dat kan… 266 stappen verderop, daar ligt een hogeschool genaamd Larenstein. Lekker dichtbij, lekker mooi. Na 16:00 wordt er in dit huis dus niet meer over studie of werk gesproken. Is dat wel het geval dan staat er een shotje zalf voor je klaar.

Huispraeses

L.G.A. Haeve