Trophycommissie

Trophy commissie

Beste aankomende student,

Studeren is ‘leren’, maar ook jezelf ontwikkelen en nieuwe inzichten opdoen. Sommigen van jullie hebben wel eens de verhalen gehoord van vaders, moeders, vrienden of kennissen over die machtig mooie tijd bij ‘hun’ studentenvereniging. Deze mensen hebben een bijzondere levenservaring opgedaan. Opgenomen worden als actief lid in een studentenvereniging is iets exclusiefs. Een studentenvereniging is naast feesten ook een sociaal netwerk. Actief lidmaatschap van dit netwerk kan je veel profijt bieden tijdens het studeren, je werk of het vinden van stages en een baan.

Lid worden van studentenvereniging Quercus doe je door middel van het invullen van het inschrijfformulier, verkrijgbaar bij het bestuur, de KMW- en Trophy commissie. Maar… echt lid, oftewel een echte Eikel, word je pas als je het introductieweekend van de vereniging hebt doorlopen. Dit introductieweekend heeft de geschiedenis leren kennen als de “Quercus Trophy”. Tijdens dit volledig verzorgde weekend leer je naast de ins en outs van de vereniging ook meer over jezelf en je lichtingsgenoten. Iedere eikel zal het beamen, deze paar dagen zullen een meerwaarde aan je lidmaatschap en studietijd geven!

Het weekend 2022 vindt plaats van 29 september t/m 2 oktober. Voor meer informatie en opgeven kan je terecht bij : (trophycommissie@gmail.com)

“Pendere in arbore non opportet, ut sit glans”

Woordje van de Trophy voorzitter

Lieve sjaars, waarde (potentiële) leden,

Onder studenten kan een indeling in twee groeperingen gemaakt worden. Zij die lid zijn van een studentenvereniging; en zij die dat niet zijn. Deze tweedeling wordt gebaseerd op de toevoeging die het actieve lidmaatschap van een studentenvereniging geeft aan je leven. Blablabla, dichtgetikt wervingspraatje voor die ballenclub hoor ik sommigen nu denken.. Laten we hier even duidelijk over zijn. Het zal mij worst, een volle pond worst zijn, van welke vereniging je lid wordt. Als je het maar uit volle overtuiging doet.

Als je twijfels hebt over de keuze bij welke vereniging je nu lid moet worden, als je al lid wilt worden, houdt dan dit in je achterhoofd: “Maak de keuze uit volle overtuiging of bespaar een hele hoop mensen, inclusief jezelf, de moeite”

Zoals jullie weten is een lid pas een volwaardig lid als hij (danwel zij) de vereikeling, (tegenwoordig ook wel bekend al de Quercus Tophy) hebben doorlopen. Nu snap ik dat de Quercus Trophy enige toelichting behoeft voordat een ieder begrijpt wat hiermee bedoeld wordt en wat deze belevenis inhoud.

Studentenvereniging Quercus pretendeert een klassieke studentenvereniging te zijn. Wij hebben immers een als zodanig herkenbaar bestuur (pak, das en stiksels), disputen (kledingstukken en kenmerken), jaarclubs (clubkleding), genootschappen (onherkaanbaar en stilletjes aanwezig) en huizen (Huize Maxxima, Bruine Villa in den Silten Schnorr, Huize Badjas, Huize Hertog, Huize Orgidee, Huize Donder, etc.). Quercus heeft een no-nonsense, doen-wat-we-zeggen mentaliteit die veel buitenmensen van Larenstein aanspreekt.

De Quercus Trophy is jouw kennismaking met de studentenvereniging Quercus. Tijdens de Quercus Trophy leer je de normen, waarden , mores en tradities van de studentenvereniging Quercus kennen. Na het voltooien van de Quercus Trophy zul je geaccepteerd worden als volwaardig Quercuslid met alle geneugten van dien.

Rest mij de afsluiting: Pendere in arbore non opportet, ut sit glans

Laurens van Helten

Voorzitter Trophy Commissie 2022